понеділок, 11 листопада 2013 р.

Три причини навчати по-новому

Навчати в сучасних умовах вкрай складно. Можна вказати, принаймні, на три важливих причини, що вимагають від вчителя адекватного підходу до навчання в інформаційному суспільстві.

Перша:
змінився час, суспільство і візуальне середовище, в яких росте дитина. 

Учень приходить до школи і, незалежно від місця проживання, йому потрібно не тільки аудіальний і статичний спосіб сприйняття, але і візуальний, динамічний, інтерактивний.

Інакше - нудно, інакше він встигає сприйняти і відключитися. Багато вчителів скаржаться: діти не хочуть, діти не можуть довго слухати вчителя.

Учень думає швидше, ніж передбачає традиційне (класичне) викладання.

Зверніть увагу - все навколо нас стає динамічнішим: пісні швидше співають, фільми перенасичені подіями та трюками... Ми часто ловимо себе на безглуздому перемиканні десятків телевізійних каналів...



Друга причина випливає з першої:
якщо швидкість реакцій учня при сприйнятті зростає і в традиційному уроці не завжди підпорядкована управлінню вчителем, значить, необхідно передбачити можливість «ведення» учня самими мультимедійними засобами, що суттєво впливає на посилення інформаційної взаємодії .

Третя причина пов'язана з усвідомленням, що в інформаційному просторі, насамперед, зростає обсяг інформації.
Учень не може впоратися з наростаючим лінійним потоком даних.




Мультимедійні технології дозволяють реалізувати ідеї індивідуального підходу в навчанні.

Тим часом, інформаційна перенасиченість вимагає спеціальної підготовки навчальної інформації перед тим, як її пред'явити учням.

І найважливішим завданням вчителя, а також авторів електронних навчальних посібників є «стиснення» навчального матеріалу, подання його в компактному і зручному для використання вигляді.

Причому така лаконічність передбачає можливість для учня проробити певні операції розгортання стислої інформації, відпрацювання навчальних дій в індивідуальному режимі і т.д.

Не менш важливим є завдання педагогів моделювання проблемних педагогічних ситуацій, що провокують учня до самостійного пошуку необхідної навчальної інформації.

Звідси виникає необхідність більш високого професіоналізму вчителя.

Немає коментарів:

Дописати коментар