Навчати в сучасних умовах вкрай складно. Можна вказати, принаймні, на три важливих причини, що вимагають від вчителя адекватного підходу до навчання в інформаційному суспільстві.
Перша:змінився час, суспільство і візуальне середовище, в яких росте дитина.
Учень приходить до школи і, незалежно від місця проживання, йому потрібно не тільки аудіальний і статичний спосіб сприйняття, але і візуальний, динамічний, інтерактивний.
Інакше - нудно, інакше він встигає сприйняти і відключитися. Багато вчителів скаржаться: діти не хочуть, діти не можуть довго слухати вчителя.
Учень думає швидше, ніж передбачає традиційне (класичне) викладання.
Зверніть увагу - все навколо нас стає динамічнішим: пісні швидше співають, фільми перенасичені подіями та трюками... Ми часто ловимо себе на безглуздому перемиканні десятків телевізійних каналів...
Друга причина випливає з першої:
якщо швидкість реакцій учня при сприйнятті зростає і в традиційному уроці не завжди підпорядкована управлінню вчителем, значить, необхідно передбачити можливість «ведення» учня самими мультимедійними засобами, що суттєво впливає на посилення інформаційної взаємодії .
Третя причина пов'язана з усвідомленням, що в інформаційному просторі, насамперед, зростає обсяг інформації.
Мультимедійні технології дозволяють реалізувати ідеї індивідуального підходу в навчанні.
Тим часом, інформаційна перенасиченість вимагає спеціальної підготовки навчальної інформації перед тим, як її пред'явити учням.
І найважливішим завданням вчителя, а також авторів електронних навчальних посібників є «стиснення» навчального матеріалу, подання його в компактному і зручному для використання вигляді.
Причому така лаконічність передбачає можливість для учня проробити певні операції розгортання стислої інформації, відпрацювання навчальних дій в індивідуальному режимі і т.д.
Не менш важливим є завдання педагогів моделювання проблемних педагогічних ситуацій, що провокують учня до самостійного пошуку необхідної навчальної інформації.
Звідси виникає необхідність більш високого професіоналізму вчителя.
Немає коментарів:
Дописати коментар