пʼятниця, 15 листопада 2013 р.

Планшетники проти підручників. Потрібні прогнози та рішення


Останнім часом все більше розмов ведеться про введення в школах електронних підручників.

Між тим, ми маємо дуже слабке уявлення, як зростаюча кількість андроїдів, планшетників, електронних рідерів впливає на пізнавальну активність дітей і на керованість освітнього процесу.

Виникають й інші питання:

Наскільки сучасні інформаційні технології сприяють (або заважають? ) соціальному, фізичному та психологічному здоров'ю дітей.

1. Міжнародні дослідження показують, що 19% дітей у віці від 2 до 5 років у розвинених країнах (опитування проводилися в Сполучених Штатах, Канаді, Японії, Австралії, Нової Зеландії, Чехії, Франції, Іспанії, Італії, Німеччини та Великобританії) впевнено користуються смартфонами і планшетника .

АЛЕ: лише 9 % може зв'язати свої шнурки.

2. 25% можуть відкрити веб-браузер.

АЛЕ: лише 20 % дітей вміють плавати без сторонньої допомоги.

3. 20% дітей у віці від 6 до 9 років вміють користуватися електронною поштою, а 14 % перебувають у Facebookе .

Мобільні телефони, смартфони, планшетники, нетбуки, ноутбуки та інші пристрої вже давно перестали асоціюватися з якоюсь розкішшю.

Пошуком оптимального поєднання традиційних форм навчання з компактними електронними засобами займаються педагоги десятків країн.

Тим часом, з року в рік виробники сучасних гаджетів нарощують обсяги продажів.

Кількість планшетнів наближається до 15% від усього числа знову придбаних комп'ютерів.

Протягом останніх 2-х років постійно з'являється інформація про апробацію шкільних планшетіву школах України. 

Однак виразних обгрунтувань, правдивого відображення не тільки плюсів, але і очевидних мінусів після організованої апробації електронних підручників не подається.

Вже не один рік повідомляється про перевантаженість шкільних ранців, про супутніх цьому захворюваннях.

Однак проблема досі кардинально не вирішується.

Нові умови вимагають більш оперативних, але розумних рішень. Висновки педагогічних і медичних досліджень часто застарівають ще до того, як вони стають надбанням громадськості.

Склалася парадоксальна ситуація:

випереджальний розвиток дітей в наших умовах все частіше забезпечують батьки, а не школи.

Немає коментарів:

Дописати коментар